חיפוש באתר

אירועים

רחל מאופקים: הזדמנות אחרונה לצפייה.

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

"רחל מאופקים" הזדמנות אחרונה לצפייה!  

רחל  ודוד (ז"ל) אדרי מאופקים, הוחזקו בביתם, על ידי חוליית מחבלי חמאס, כבני ערובה ב-7.10, אך בזכות תושייה, חוש הומור ואומץ יוצאי דופן - הצליחו לשרוד, כנגד כל הסיכויים. במשך 20 השעות שבהן היו מאוימים בביתם, רחל "התיידדה" עם המחבלים על מנת למשוך זמן, האכילה והשקתה אותם כאילו היו אורחים רצויים בביתה, כל זאת עשתה, כדי להעביר מסרים לכוחות הביטחון, ששהו כל העת מחוץ לביתה. לאחר 20 שעות מורטות עצבים, חולצו רחל ודוד מידי מחבלי החמאס, ובן רגע הפכה רחל לגיבורה לאומית.

הסרט יתמקד באירוע עצמו בבית משפחת אדרי, וגם בדמותה יוצאת הדופן של רחל, שהפכה לסמל לישראליות, לתושייה ולאופן שבו אזרחים לקחו אחריות על גורלם, במקום שבו נכשלה המדינה בבוקר הטבח. אדרי, שנולדה באופקים למשפחה בת 12 ילדים, מבית קשה יום, אך חוכמתה, נחישותה וגישתה האופטימית, עזרו לה לשרוד את התופת שהתחוללה בביתה כמעט יממה שלמה.

הסרט לוקח את רחל למסע רגשי וקולנועי, באמצעות שחזורים דרמטיים של השעות הקשות בחייה.

על סט צילומי הסרט, בבית שהושכר לטובת הסרט ועוצב כהעתק מדויק של ביתם באופקים, רחל משמשת מעיין "בימאית" לסצנות. בתהליך תרפויטי של שליטה בסיפור, רחל תכוון את השחקנית שמגלמת את דמותה (מרב גרובר), את השחקנים שמגלמים את המחבלים ואת מי שישחק את בעלה דוד (אלברט אילוז) ובכך היא מספרת את סיפורה מנקודת המבט שלה. 

בנוסף, בסרט משולבים חומרי ארכיון פרטיים ומשטרתיים נדירים, כאלה שלא נראו עד היום, ממצלמות השוטרים שהקיפו את בית משפחת אדרי, כוח שבו היה חבר גם בנה של רחל, אביתר. החומרים יבנו פסיפס ייחודי וחד פעמי של 20 השעות המבעיתות בחייהם של רחל ודוד, עד לחילוצם המיוחל.

*הקרנה זו ללא נוכחות היוצרים ומשתתפי הסרט. 

בימוי: זהר וגנר   I מפיק: ארז בן הרוש, אבירם אברהם, בני מנשה , דפנה דננברג I

הפקה: נו דרמה ו-8 הפקות

 

אירוע נגיש למוגבלים בשמיעה
לחצו למילוי פרטים וקבלת מידע נוסף:
שם: מייל:
טל:
הוסף ליומן
צרו קשר:
  • אופקטיבי - החברה לקהילה, תרבות ופנאי באופקים
  • רחוב השקד 6
  • אופקים
  • 08-9926605
  • [email protected]
  • פקס: 08-9926605
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות